neděle 26. ledna 2014

Stan na postel


Začínám pomalu zkrášlovat dětský pokojík. Zatím to bude jen koncepčně, za nějaký ten čas přibude Honzík a za rok se bude řešit další velká postel. Ale i Toník to chce mít v pokojíku vyšperkované. Látky jsou nakoupeny dlouho a já pořád né a né se do toho pustit. Takže zatím jsou hotovy jen dvě věci. Válecí pytel už déle, stan je čerstvejší novinka.

Pytel pojal cca 100 l pes kuliček. Nechtěla jsem dělat jen klasický obdélníkový polštář. Má tvar kvádru a dvojitý povlak, abych mohla při ušmudlání vyprat.

Větší oříšek pro mě byl stan nad postel. Máme zvýšenou postel a stan se mi vždy líbíl, jen kupovat za tolik peněz se mi nechtělo. Chlap se chopil iniciativy, koupil od výrobce upevnění a já dostala domácí úkol, ušít stan. Nejsem zrovna člověk oplívající nápady, takže jsem desing stanu obšlehla od originálu.

Konstrukci jsem nejprve naštelovala na postel, přehodila přes ní látku a naznačila tvar křídou, pak jsem doměřovala na zemi. Takže střih ala pokus - omyl, ale nakonec to nebylo tak náročné, jak jsem myslela. 
Stan je ušitý jen z bavlny, aby byl dostatečně prodyšný. Okénka olemované (to byla ta nejhorší práce) a uprostřed dvě kapsy podšité novolinem. Úchyty jsem nedělala na suchý zip ale na patentky. Aby tyče nekoukaly a stan držel tvar i při dovádění, jsou provlečeny v látce.
 

U přední strany jsem na postel přidělala popruhy s patentkama, aby se dal stan v případě potřeby otevřít a my se mohli dostat k Tonckovi. V noci ho vysazujem na nočník, přikrýváme, tak to byla nutnost. Myslela jsem, že přidělám nějaké šňůrky na smotávání, ale nakonec jen přes konstrukci přehazujeme a je to dostačující.



 Fotky nejsou zrovna povedené, ale to je u mě naprosto běžné. Nic lepšího ani nečekejte :-)

V plánu jsou ještě polštáře, potah na kojící polštář, který má Toník neustále za hlavou, zástěna pod postel, mantinel na opření a mnoho dalšího. Mám co dělat :-)



5 komentářů:

  1. Fakt je parádní, ten se Ti povedl.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer.Stan je naprosto úžasný :-) Taky by jsem takový potřebovala :-D Neděláte na zakázku? :-) Popřípadě na jaká by byla cena? Předem děkuji za odpověď. Katrušáková

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den chtěla bych se zeptat kde jste sehnali upevnění na stan

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jestli by nešel tento stan udělat v holčičí verzi na zakázku, děkuju moc. Kdyžtak prosím písněte na email pospisilovaja@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Dobrý den,
    nutně bych pro syna potřebovala takový stan. Furt nám leze pod deku a dělá, že stanuje i večer když čteme pohádku. Koukala jsem po internetu a takový stan vyjde velice draze. :/ Tak mám stejný dotaz a prosbu. Šijete nebo byla by jste prosím ochotná nám stan ušít na zakázku?
    Předem děkuji za odpověď Kretschmerová Lucie - kretschmerova.lucie@gmail.com

    OdpovědětVymazat